Praszałowicz Dorota
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(1)
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
E-booki
(1)
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Filia os Południe
(1)
Czytelnia
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2481)
Kozioł Paweł
(2012)
Kotwica Wojciech
(796)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(490)
Praszałowicz Dorota
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(466)
Konopnicka Maria
(426)
Zarawska Patrycja (1970- )
(378)
Roberts Nora (1950- )
(334)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(320)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(310)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Steel Danielle (1947- )
(307)
Fabianowska Małgorzata
(295)
Ludwikowska Jolanta
(276)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(270)
Prus Bolesław (1847-1912)
(266)
Trzeciak Weronika
(262)
King Stephen (1947- )
(261)
Christie Agatha (1890-1976)
(252)
Krasicki Ignacy
(251)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(248)
Popławska Anna
(245)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(244)
Zimnicka Iwona (1963- )
(244)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Shakespeare William (1564-1616)
(237)
Ławnicki Lucjan
(235)
Słowacki Juliusz
(233)
Drewnowski Jacek (1974- )
(232)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(224)
Marciniakówna Anna
(219)
Szulc Andrzej
(214)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(208)
Goliński Zbigniew
(201)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(201)
Rzehak Wojciech (1967- )
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(197)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Mazan Maciejka
(194)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(193)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(193)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(189)
Czechowicz Józef
(188)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(186)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(184)
Mickiewicz Adam
(183)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(183)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(180)
Orzeszkowa Eliza
(180)
Sandemo Margit (1924-2018)
(176)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(174)
Włodarczyk Barbara
(173)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(162)
Jachowicz Stanisław
(161)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(160)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(160)
Praca zbiorowa
(159)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(158)
Tuwim Julian (1894-1953)
(158)
Masterton Graham (1946- )
(156)
Lem Stanisław (1921-2006)
(154)
Kraszewski Józef Ignacy
(151)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(150)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(146)
Ochab Janusz (1971- )
(146)
Coben Harlan (1962- )
(142)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(141)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(141)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Prus Bolesław
(139)
Lech Justyna
(138)
Siewior-Kuś Alina
(138)
Spirydowicz Ewa
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Siemianowski Roch (1950- )
(136)
Krentz Jayne Ann (1948- )
(135)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(134)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(133)
Domańska Joanna (1970- )
(131)
Mróz Remigiusz (1987- )
(131)
Rolando Bianka
(131)
Gawryluk Barbara (1957- )
(130)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(128)
Karpiński Marek (1948- )
(127)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(127)
Centkiewicz Czesław Jacek (1904-1996)
(125)
Lange Antoni
(125)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(125)
Stanecka Zofia (1972- )
(124)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(124)
Tuwim Irena (1898-1987)
(123)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(122)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(122)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(121)
Verne Jules (1828-1905)
(121)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Magia
(1)
Mitologia
(1)
Totemizm
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 3 (1 egz.)
Filia os Południe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P 39 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 39 (1 egz.)
E-book
W koszyku
„Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan – perspektywy” to pozycja obowiązkowa na półkach nauczycieli, wykładowców, lektorów, działaczy polonijnych, animatorów kultury, dziennikarzy, dyplomatów – jednym słowem wszystkich, którym prestiż języka polskiego w świecie leży na sercu i od których los i status języka polskiego na świecie zależy. Publikację stworzył zespół autorski w składzie: Władysław Miodunka, Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik, Romuald Cudak, Danuta Krzyżyk, Jan Mazur, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Kazimierz Ożóg, Adam Pawłowski, Dorota Praszałowicz, Anna Seretny, Roman Szul, Agnieszka Tambor, Tadeusz Zgółka (współpraca: Małgorzata Smereczniak, Karolina Graboń). Autorzy to jednocześnie zespół ekspertów powołany przez JM Rektora UŚ na mocy umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego w styczniu 2017 roku w celu opracowaniu strategii nauczania i promocji języka polskiego w świecie, która miała uwzględniać: - nauczanie języka polskiego jako obcego we wszystkich grupach wiekowych, na wszystkich poziomach, zarówno w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego, jak i w innych formach; - promocję języka polskiego w świecie, wraz ze wskazaniem priorytetowych kierunków geograficznych i obszarów merytorycznych oraz narzędzi promocji; - koordynację działań oraz określenie zadań poszczególnych instytucji; - wskazanie zakresu niezbędnych zmian legislacyjnych i sposobów finansowania. Prace nad strategią ukończono w lipcu 2017 roku, książka ukazuje się w lipcu 2018 roku. Odległość czasowa niezbyt wielka, ale brzemienna w wydarzenia. Przede wszystkim w październiku 2017 roku została powołana do życia Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, instytucja, która przejęła zadania Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynrodowej, ale też kilku innych działów, wydziałów i departamentów resortowych. Przed publikacją autorzy starali się wprowadzić konieczne zmiany, uwzględniające nową sytuację, choć nie zawsze było to możliwe. Autorzy diagnozują aktualny stan nauczania i promocji języka polskiego w świecie i sugerują najlepsze sposoby rozwikłania problemów, podpowiadają najlepsze rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że szybka realizacja niektórych proponowanych zmian nie jest możliwa, gdyż wymagałaby ogromnych zmian systemowych – są to jednak plany maksimum, które pokazują bolączki i rzeczy ważne dla nauczycieli, uczniów, studentów, rodziców dzieci polskiego pochodzenia i cudzoziemców z różnych powodów uczących się języka polskiego (np. migrantów, uchodźców, ale też reemigrantów, którzy wchodzą w polski system edukacyjny), ważne także dla miłośników polskiej literatury, polskiego teatru i polskiego kina, przebywających za granicą, gdzie dostęp do dóbr kultury bywa bardzo ograniczony; dla polskich turystów, podróżników, pasażerów, którzy próżno oczekują polskich zapowiedzi w samolotach, polskojęzycznej obsługi w pociągach czy polskich napisów na takich lotniskach. Fragmenty tej publikacji będą przydatne na specjalnościach glottodydaktycznych, na podyplomowych studiach kształcących przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego. Powinni po nią sięgnąć nauczyciele i wykładowcy, ale też studenci. Inspirację z tego opracowania winni czerpać ci, od których pewne zmiany, decyzje, możliwości wcielenia w życie proponowanych rozwiązań zależą. Opracowanie pokazuje stan na przełomie lat 2017 i 2018 – stan, który systemowo wciąż jest taki sam. Daje podstawę do przemyślenia, wskazuje, co można naprawić szybko i łatwo, a co wymaga o wiele większego wysiłku. Chcemy zdecydowanie podkreślić – a to bardzo ważne – że opracowanie pokazuje też wszystkie dotychczasowe osiągnięcia, sukcesy i mocne strony polskiej edukacji glottodydaktycznej oraz promocji Polski i języka polskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej